Cum sa dai prestanta unei afaceri?
O firma sau un produs sunt bine vazute daca au o identitate conturata in mod atragator, ceea ce este un aspect bine cunoscut de marile companii, deja consacrate in diferite domenii, investindu-se bugete impresionante in acens sens. Insa cei aflati la inceput de drum intr-o afacere tind sa se concentreze adesea pe dezvoltarea companiei, pe crearea unui produs sau a unui serviciu de calitate, fara a da prea multa importanta prezentarii si promovarii.
Atragerea clientilor prin metode de marketing clasice: produs de calitate, pret competitiv, promovare si distributie
Cateva notiuni minime de marketing trebuie sa aiba orice antreprenor, treaba buna nu este cheia succesului daca posibilii clienti nu afla ca pot beneficia de un produs de calitate sau de un serviciu facut cu seriozitate, pasiune si chiar talent, succesul si existenta unei afaceri depinzand de modul in care firma vinde.
Odata perfectionat produsul sau serviciul, iar pretul sa fie unul competitiv, clientii trebuie sa afle despre oferta unei firme. Un magazin sau un spatiu de prestari servicii atrage atentia printr-o firma sau prezentare a vitrinei ori a altor elemente distinctive care evidentiaza spatiul unei afaceri. Creativitatea cu care este realizata aceasta prezentare exterioara a firmei este de multe ori cel mai important element pentru atragerea clientilor: culorile unui panou cu denumirea firmei sau sigla care sa fie usor identificata de oricine; vitrina unui magazin, panouri publicitare etc.
Bancile si companiile care ofera servicii de telefonie sunt exemple care vin imediat in mintea oricui pentru calitatea prezentarii firmei, a produselor sau a serviciilor. Clientii sunt atrasi cu diverse oferte, pe diverse cai de comunicare a acestora, iar cand solicita direct detalii privind produsele sau serviciile, primesc de la reprezentatii firmelor mape de prezentare cu diverse materiale de promovare tiparite (carte de vizita, pliante, oferte, cataloage etc.), care sa cuprinda si un eventual contract si diverse notite utile. Orice intreprinzator se poate inspira din astfel de exemple pentru a realiza materiale de prezentare ale firmei sau doar pentru produsele ori serviciile oferite, dar macar niste carti de vizita ar putea asigura o oarecare prestanta reprezentantilor firmei.
Internetul – calea cea mai scurta intre producator sau prestator de servicii si posibilii clienti
Dezvoltarea dinamica a internetului – o cale de comunicare relativ recenta – cunoaste, pe zi ce trece, noi aspecte de marketing virtual, mai ales datorita retelelor sociale, care aduc in permanenta noi instrumente si solutii de atragere a utilizatorilor de internet spre o firma sau spre oferta acesteia. Solutiile de marketing on line sunt in multe afaceri mai folosite decat metodele de promovare definite anterior dezvoltarii noilor tehnologii datorate internetului si telefoniei mobile.
Unul din primii pasi facuti de antreprenorii zilelor noastre este crearea unei pagini pe Facebook si chiar pe Instagram sau alte retele sociale. De asemenea, cei mai creativi dezvolta grupuri si comunitati in jurul ideii lor, mai ales daca este vorba de un produs sau un serviciu care satisface o pasiune sau o nevoie (de exemplu: grup despre o viata in stil ecologic sau despre produse destinate pasionatilor de ciclism etc.).
Insa un plus pentru imaginea unei firme, pentru produsele oferite sau serviciile prestate va fi prezenta in mediul virtual cu un site de prezentare sau cu un magazin online, care poate oferi informatii mult mai bine structurate decat prin intermediul unei retele sociale si, astfel, sa lase impresia ca firma a investit interes si chiar bani in prezentare si relatia ei cu clientii.
No Comments