Studiu Xiaomi și IZI data: Camera foto a telefonului este importantă pentru 8 din 10 români din mediul urban
- Calitatea fotografiilor, numărul de megapixeli, focusul și fotografiile de noapte sunt în topul preferințelor
- 7 din 10 români din mediul urban pun preț pe designul telefonului
București, ROMÂNIA, 12 mai 2022 – Xiaomi împreună cu IZI data au realizat un studiu referitor la cele mai apreciate caracteristici ale telefonului în România.
Camera foto a telefoanelor este cea mai importantă pentru 8 din 10 români din mediul urban. În rândul caracteristicilor specifice pe care le poate avea o cameră foto de pe un smartphone, cea mai importantă este calitatea pozelor, cu 91% dintre mențiuni, urmată de numărul de megapixeli pe care îl suportă (87%) și calitatea focusului pe subiectul din fotografie (85%).
În continuarea topului avem calitatea pozelor făcute pe timp de noapte și autofocusul, fiind considerate importante de 83% din respondenți.
Seria Xiaomi 12, formată din modelele Xiaomi 12 Pro, Xiaomi 12 și Xiaomi 12X, este disponibilă și în țara noastră și satisface așteptările românilor legate de camera foto.
Flagshipul Xiaomi 12 Pro este primul telefon din lume dotat cu 3 camere de 50 de megapixeli pe spate. Cel principal este noul senzor ultra-larg Sony IMX 707, de 1/1.28 inci, capabil să capteze cantități mari de lumină și să ofere fotografii de nivel profesional, datorită vitezelor mari de focalizare și acurateții culorii îmbunătățite.
Xiaomi 12 și Xiaomi 12X au o principală de 50 de megapixeli, la care se adaugă senzorul ultra-wide de 13MP și cel telemacro de 5MP. Pe lângă elementele hardware impresionante, seria Xiaomi 12 beneficiază și de algoritmi AI avansați. Xiaomi ProFocus identifică în mod inteligent și urmărește traiectoria obiectelor, prevenind imaginile neclare sau pierderea focusului atunci când subiectul se află în mișcare. Ultra Night Video înregistrează imagini calitative, chiar și în condiții de luminozitate redusă. În plus, toate cele trei telefoane oferă numeroase opțiuni creative de editare foto-video.
Românii au în medie 1.500 de poze în telefon
Camera foto a devenit o parte integrantă din viața noastră fiind folosită în orice clipă pentru a reda un moment, fie el semnificativ sau nu pentru noi. Respondenții au fost întrebați câte fotografii au în momentul de față în telefon. Se observă diferențe între bărbați și femei, dar și între generații. În medie, o persoană are 1.500 de poze în telefon, femeile având semnificativ mai multe – 1.800 de fotografii față de 1.100 în cazul bărbaților.
De asemenea, se remarcă faptul că numărul de poze din telefon scade odată cu vârsta. Astfel, cei din Gen Z au în medie 3.500 de poze, cei între 25-34 ani 2.100 de poze, urmați de cei din categoria de vârstă 35-44 ani, cu 1.800 de poze. Numărul scade la jumătate în rândul celor peste 44 ani, unde avem o medie de 600 de poze.
Designul telefonului, important pentru 7 din 10 români din mediul urban
7 din 10 români din mediul urban pun preț pe designul telefonului și îl consideră important și foarte important. Gen Z (54%) și cei cu vârste cuprinse între 25 – 34 ani (41%) sunt respondenții care pun cel mai mare preț pe design. Respondenții cu vârste mai înaintate nu mai sunt la fel de atenți la detalii precum mărimea, culoarea, greutatea, forma sau materialele folosite pentru telefon.
În ceea ce privește elementele preferate de design, pe primul loc avem greutatea, 73% dintre respondenți spunând că vor ca telefonul să fie ușor, iar pe locul doi ca preferințe este să fie subțire (61%). Ambele caracteristici sunt însă semnificativ mai des menționate în rândul femeilor, decât al bărbaților. Astfel, avem 77% din femei ce preferă ca telefonul să fie ușor și 68% bărbați. Între timp, 67% din femei apreciază un telefon subțire, comparativ cu bărbații unde avem 55%.
Ecranul lat este susținut de 47% din respondenți, clasându-se pe locul 3 în topul preferințelor legate de design. Aici observăm o creștere direct proporțională odată cu înaintarea în vârstă, de la 33% în rândul Gen Z până la 55% în rândul celor peste 54 ani.
Marginile rotunjite sunt importante pentru 36% dintre respondenți, dar Gen Z sunt mai atenți la acest detaliu (48%). Un telefon mare este preferat de 28% dintre respondenți în detrimentul unuia mic, ales de 12%. Oricum, telefonul mare este preferat de bărbați (34%) vs femei (22%) și de cei mai tineri (35% Gen Z) vs maturi.
Seria Xiaomi 12 are un design iconic, centrat pe cerințele și nevoile utilizatorilor. Bateriile de înaltă capacitate sunt mai subțiri pentru a reduce dimensiunile și greutatea telefoanelor. Xiaomi 12 Pro are un ecran de 6.73 inci și o carcasă elegantă, cu margini curbate 3D. Xiaomi 12 și Xiaomi 12X au dimensiuni mai reduse: ecran de 6.28 inci și corpuri de doar 69,9 mm lățime, accentuate de curbe fine. Toate cele trei telefoane ale seriei Xiaomi 12 sunt disponibile în variantele de culoare Gray, Purple și Blue.
Metodologie studiu IZI data
Studiul național a fost realizat de IZI data pentru Xiaomi, pe un eșantion de 1.010 chestionare online autoadministrate în rândul populației urbane digitalizate, cu vârste cuprinse între 15 și 65 de ani, utilizatori de internet. Reprezentativitate: național urbană pe gen, vârstă și regiune. Perioada de colectare a datelor: 10 – 15 aprilie 2022.
Despre Xiaomi Corporation
Xiaomi Corporation a fost fondată în aprilie 2010 și listată pe tabloul principal al Bursei de valori din Hong Kong la 9 iulie 2018 (1810.HK). Xiaomi este o companie de internet, telefoane inteligente și hardware inteligent, conectate printr-o platformă IoT. Punând accent deopotrivă pe inovație și calitate, Xiaomi este preocupată constant ca utilizatorii săi să se bucure de o experiență de înaltă calitate și totodată pune accent pe eficiența operațională. Compania construiește fără încetare produse uimitoare, cu prețuri juste, pentru a le permite tuturor oamenilor să se bucure de o viață mai bună prin intermediul unei tehnologii inovatoare.
Xiaomi este unul din cele mai mari mari branduri de telefoane inteligente la nivel mondial. Cota de piață a companiei în ceea ce privește livrările de smartphone-uri s-a clasat pe locul 3 la nivel global în 2021. Compania a creat cea mai mare platformă AIoT (AI+IoT) pentru utilizatorii săi, cu 434 de milioane de dispozitive inteligente conectate la această platformă, în afară de telefoane și laptopuri, la data de 31 decembrie 2021. Produsele Xiaomi sunt prezente în peste 100 de piețe din întreaga lume. În august 2021, compania a fost listată pentru a treia oară în topul Fortune Global 500, urcând pe poziția 338, ceea ce reprezintă un avans de 84 de locuri față de 2020.
Xiaomi face parte din Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index și Hang Seng China 50 Index.
Pentru mai multe informații despre Xiaomi, vizitează: http://blog.mi.com/en/
Urmărește update-urile despre Xiaomi România pe Facebook, Instagram, Youtube.
No Comments