Telekom Romania Mobile în T3 2022: rezultate solide, în ciuda unui context complex
- Baza de clienți a crescut cu 13,3% de la an la an – a crescut atât numărul abonaților, cât și cel al utilizatorilor prepaid, până la 4,08 milioane de clienți în total, cel mai ridicat nivel din T3 2019;
- Baza de abonați este în creștere de aproape patru ani, iar cea de prepaid de aproape un an și jumătate;
- Creștere EBITDA timp de 7 trimestre consecutive: creștere EBITDA de 20,0% față de anul precedent; creștere EBITDA de 89% în primele 9 luni din 2022 comparativ cu 9M 2021;
- FCF a fost din nou pozitiv în trimestrul al treilea – practic 12 din ultimele 13 trimestre au înregistrat FCF pozitiv
- Veniturile din T3 2022 au scăzut cu 4,9% față de anul precedent.
La 30 septembrie 2022, Telekom Mobile înregistra 4,08 milioane de abonați și utilizatori de cartele preplătite, în creștere cu 13,3% față de 30 septembrie 2021, ceea ce echivalează cu o creștere netă cu 390.000 de clienți noi pe parcursul acestui an, dintre care 141.000 numai în trimestrul al treilea.
La sfârșitul celui de-al treilea trimestru, Telekom Mobile avea 1,82 milioane de abonați (în creștere cu 6,2% față de anul precedent) și 2,25 milioane de utilizatori prepaid (în creștere cu 19,8% față de anul precedent).
În al treilea trimestru din 2022, EBITDA a crescut cu 20,0% față de anul precedent, ajungând la 12,6 milioane de euro, pentru al șaptelea trimestru consecutiv, ca urmare a eforturilor consecvente și continue de creștere a eficienței operaționale și financiare. Pentru perioada de nouă luni, EBITDA a fost de 38 de milioane de euro, în creștere cu 89% față de anul precedent.
“Primele nouă luni s-au desfășurat într-un context complicat, în care totul s-a schimbat de la o zi la alta. Singurul lucru care nu s-a schimbat a fost promisiunea noastră: Mobil așa cum vrei. Simplu și corect. Și nici aceasta nu se va schimba. Rămânem fermi în a ne trata clienții cu respect și corectitudine”, a declarat Dina Tsybulskaya, CEO Telekom Romania Mobile.
Telekom Romania a încheiat trimestrul al treilea cu venituri în valoare totală de 76,8 milioane de euro. Perioada 9M s-a încheiat cu o creștere de 0,3%, față de 9M 2021, până la 233,4 milioane de euro.
“Am continuat să ne concentrăm puternic pe experiența clienților. Această strategie a dat roade atât pentru clienții noștri, cât și pentru rezultatele companiei. Chiar și într-un mediu de piață dificil, am reușit să continuăm să ne creștem baza de clienți și să atingem noi recorduri. Am reușit să facem acest lucru, deoarece ne concentrăm pe deplin pe client. Urmărim fără încetare programul nostru puternic de eficientizare a costurilor și ne adaptăm cu rapiditate la condițiile de business în continuă schimbare. Acesta este modul prin care reinvestim toate eforturile noastre în relația cu clienții noștri”, a declarat Nicolas Mahler, Chief Financial Officer Telekom Romania Mobile.
În al treilea trimestru, Telekom Mobile a continuat să își îmbunătățească rețeaua, ofertele și experiența clienților.
Oferta de vară, lansată la jumătatea lunii iunie, a adus Telekom Mobile în trimestrul al treilea cel mai mare număr net de noi clienți din acest an și marcarea pragului de 4 milioane de clienți în luna august.
“Acesta este cel mai bun feedback din partea clienților pe care îl poate primi un furnizor de servicii. Mă bucur că strategia noastră comercială anunțată anul trecut dă roade, iar eforturile echipelor de a regândi modul în care ne deservim clienții sunt pe drumul cel bun. Am reușit să satisfacem atât de mulți clienți care au interacționat cu serviciile noastre, cu produsele noastre și cu colegii din prima linie atunci când a fost nevoie. Nu pot decât să reiterez angajamentul nostru de a continua să îmbunătățim experiența clienților pentru a le oferi tuturor clienților noștri, pur și simplu, mobil așa cum își doresc”, a declarat Andreea Cramer, Chief Commercial Officer, Telekom Romania Mobile.
De asemenea, în trimestrul al treilea s-a împlinit un an de când Telekom Mobile și-a lansat promisiunea “Mobil așa cum vrei. Simplu și corect”. Aniversarea a adus un rezultat semnificativ, dovedind corectitudinea strategiei companiei: peste 80% dintre clienții care au interacționat cu Telekom sunt foarte mulțumiți de serviciile primite*.
“Aceste rezultate sunt o dovadă a încrederii clienților noștri. Iar această încredere nu poate fi câștigată și păstrată fără profesionalismul, eforturile și angajamentul angajaților, partenerilor și colaboratorilor noștri, cărora le mulțumim din toată inima”, a adăugat Florina Tănase, Chief Human Resources, Legal and External Affairs, Telekom Romania Mobile.
Operatorul și-a îmbunătățit în mod constant rețeaua 4G. În prezent, 100% din aceasta este modernizată la standardul 4G / 4G+, oferind o acoperire extinsă pentru serviciile de date. De asemenea, compania continuă lucrările de conectare a stațiilor de bază la panourile solare, înlocuind sursele actuale de energie cu unele regenerabile. Telekom Mobile are deja peste 15% din stațiile de bază echipate în acest mod, fiind lider în acest sens în regiunea europeană.
În ultimul an, calitatea rețelei Telekom Mobile s-a îmbunătățit în 1.200 de localități cu 10,6 milioane de locuitori. În prima jumătate a anului, modernizările au dus la o acoperire mai bună în peste 440 de zone urbane și rurale, cu un total de 345.000 de locuitori, în timp ce acoperirea 4G a depășit 98% din populație.
“Așteptăm cu nerăbdare ultimul trimestru al anului, când cele mai bune oferte urmează să vină în timpul Black Friday și Crăciunului. Pentru 2023, ne așteptăm ca mediul economic să fie și mai dificil din cauza inflației, criza energetică să continue, iar efectele conflictului ucrainean să dureze. Astfel, luăm măsurile necesare pentru a traversa această perioadă”, a explicat Nicolas Mahler, Chief Financial Officer al Telekom Mobile.
* Conform sondajului realizat cu ajutorul platformei de monitorizare “Vocea Clientului” pe un eșantion de 200.000 de clienți Telekom Romania Mobile Communications S.A., în perioada ianuarie – august 2022.
No Comments